Boekentips van Gerard Grouve
Deze boeken raad ik je van harte aan:
Questions are the Answer
Hal Gregersen
Het boek “Questions are the Answer” van Hal Gregersen is een aanrader.
In dit boek leest u hoe u betere vragen kunt stellen in iedere situatie op u werk en ook thuis.
Als een betere antwoorden wilt krijgen op uw vragen is het handig om betere vragen te gaan stellen.
Deep work
Cal Newport
In Deep Work besteed Cal Newport aandacht aan de essentie van de noodzaak om geconcentreerd aan het werk te gaan. Door de vele afleidingen waarmee we geconfronteerd worden is het noodzaak om geconcentreerd aan de slag te gaan. Hierdoor kunnen we meer presteren in een kortere tijd. Lees de aanbevelingen en concentreer u op uw werkzaamheden.
Great at Work
Morton T. Hansen
‘Hoe toppresteerders minder doen, beter werken en meer bereiken’
Op basis van uitgebreid onderzoek en ongekende analyses onthult Morton de zeven belangrijkste principes die buitengewone prestaties van individuen opleveren.
In een ambitieuze nieuwe studie belicht Morton Hansen de gewoonten die supersterren scheiden van hun leeftijdsgenoten. Dit is de definitieve gids om slimmer te werken.
Het typische boek over management of carrières vereist een grote dosis vertrouwen omdat je niet weet waar de aanbevelingen vandaan komen. Morton Hansen brengt prachtige gegevens van een grootschalig onderzoeksproject dat laat zien hoe “Stars” werken, in tientallen industrieën, daadwerkelijk hun werk doen. De gegevens en de analyse van Hansen zullen je verrassen, je veranderen en je beter maken op het werk … geen sprongen van vertrouwen vereist.
What makes great leaders great
Frank Arnold
In dit boek leest u verschillende management lessen van de verschillende succesvolle ondernemers die de wereld hebben verandert. Lees in dit boek onder andere over de volgende invloedrijke ondernemers: Bill Gates, Warren Buffet, Steve Jobs, Coco Chanel, Dietrich Mateschitz, Larry Page en vele vele anderen.
BRANDSCAPING – Unleashing the Power of Partnership
Andrew M. Davis
Brandscaping onthult hoe onconventionele inhoudspartnerschappen tot ongeëvenaard succes op de markt leiden. Je leert hoe je gelijkgestemde merken en onontdekte talenten bij elkaar brengt om content te maken die de vraag verhoogt en de verkoop stimuleert. Brandscaping is een groot, aanstekelijk idee, ontworpen om te worden omarmd door executives van C-suite en geïmplementeerd door slimme marketingprofessionals.
Outside Insight – Navigating a World Drowning in Data
Jorn Lyseggen
Outsite Insight is een nieuw beslissingsparadigma voor het beheersen van een nieuwe digitale realiteit, waarbij de vijf van Porter in realtime kunnen worden gevolgd.
Aan de hand van praktische voorbeelden, van toonaangevende merken zoals Apple en Facebook, tot erfgenaam van snelgroeiende concurrentie, laat het boek zien hoe publiciteit beschikbare gegevenstypen zoals vacatures, online nieuws en octrooiaanvragen een schatkamer van rijke concurrerende intelligentie creëren.
Outside Insight is een praktische gids over hoe de conventionele besluitvorming te doorbreken en zich aan te passen aan de nieuwe digitale realiteit. Het laat zien hoe u externe informatie kunt oogsten om een krachtig informatievoordeel te creëren.
Outsite Insight is een nieuw beslissingsparadigma voor het beheersen van een nieuwe digitale realiteit, waarbij de vijf van Porter in realtime kunnen worden gevolgd.
Aan de hand van praktische voorbeelden, van toonaangevende merken zoals Apple en Facebook, tot erfgenaam van snelgroeiende concurrentie, laat het boek zien hoe publiciteit beschikbare gegevenstypen zoals vacatures, online nieuws en octrooiaanvragen een schatkamer van rijke concurrerende intelligentie creëren.
Outside Insight is een praktische gids over hoe de conventionele besluitvorming te doorbreken en zich aan te passen aan de nieuwe digitale realiteit. Het laat zien hoe u externe informatie kunt oogsten om een krachtig informatievoordeel te creëren.
GOOD leaders ask GREAT questions
John C. Maxwell
Wat kan een ding doen om uw leiderschap revolutionair te veranderen en uw professionele en persoonlijke groei te versnellen? VRAGEN STELLEN.
Of je nu een doorgewinterde leider bent of een nieuwkomer die de eerste stap naar leiderschap wil maken, dit boek zal de manier waarop je naar vragen kijkt en je leiderschapsleven verbetert, veranderen.
Mastery
Robert Greene
Leer de geheimen van het veld dat je hebt gekozen, onderga een rigoureuze stage, absorbeer de verborgen kennis die voortkomt uit jarenlange ervaring, smeed voorbij concurrenten om ze in genialiteit te overtreffen en tenslotte ontplooi de gevestigde patronen van uitmuntendheid van binnenuit open.
Build an A-Team
Whitney Johnson
‘Speel op hun sterke punten en leid ze naar de leercurve’
Wat is het geheim van een geëngageerd en productief team? Het heeft een plan om alle werknemers te ontwikkelen, ongeacht waar ze zich bevinden in hun persoonlijke leercurven.
Beter moreel en betere prestaties gebeuren door te leren argumenteren. Werknemers moeten continu leren en nieuwe uitdagingen hebben om gemotiveerd te blijven.
De Leiders weten dit en ze weten hoe ze dit kunnen waarmaken door de banen van mensen zorgvuldig af te stemmen op de vaardigheden die ze vandaag hebben en op de vaardigheden die ze nodig hebben om morgen nog waardevoller te zijn. Zo blijven hele organisaties concurrerend in een onvoorspelbare, snel veranderende zakelijke omgeving.
In dit boek legt Whitney Johnson uit hoe je een van die Leiders wordt en hoe je je team kunt bouwen.
Agile Talent: Nine Essential Steps for Selecting Tomorrow’s Top Talent
Ralph Knegtmans
In dit boek vind u onder andere nieuwe manieren om personeel te selecteren. De selectiecriteria van morgen zijn wezenlijk anders dan die van vandaag. Ook besteed het boek aandacht hoe je ‘agile’ talent binnen je bedrijf kan herkennen en hoe je deze talenten voor je bedrijf kan behouden.
Competing on Analytics
Thomas H. Davenport
Een informatief boek voor iedereen die geïnteresseerd is in data analytics en hoe bedrijven dit toepassen binnen hun industrie. Het boek bevat veel bruikbare lessen en concepten wanneer je van plan bent om data analytics in te gaan zetten.
Creativity Rules
Tina Seeling
‘Haal ideeen uit je hoofd de wereld in’
Doe veel meer dan je je kunt voorstellen met veel minder dan mogelijk lijkt.
De buitengewoon creatieve Tina Seelig trekt van de zalen van de universiteit van Stanford naar de muren van startende bedrijven om de geheimen van de meest succesvolle ondernemers te distilleren. In Creativity-Rules biedt ze tijdloze wijsheid en concrete stappen om je door de ongrijpbare innovatie te leiden.
Tina Seeling legt uit hoe de vaardigheden creativiteit, vindingrijkheid en ondernemerschap kunnen worden nagestreefd in elke levensloop. Ze presenteert een provocerend pad om jouw ideeën tot bloei te brengen. Geïllustreerd met inspirerende voorbeelden, laat dit boek voldoende ruimte over voor het bepalen van je eigen keuzes terwijl je door het ondernemersproces gaat.
What got you here won’t got you there
Marshall Goldsmith
In dit boek staan zeer sprekende voorbeelden van mensen die een bepaald niveau bereikt hebben en niet verder kwamen. Door het aanpassen van hun houding en/of gedrag hebben ze vervolgens grote stappen kunnen maken.
Triggers
Marshall Goldsmith
Je kan je omgeving niet direct beïnvloeden, maar je kunt wel kiezen hoe je erop reageert.
Dit is een boek met inspirerend verhalen en praktische adviezen die je in het dagelijks leven makkelijk toepast.
Succesvol binnenhalen van toptalenten
Bart Dietz en Rainier Beelen
Het binnenhalen van toptalent is een van de belangrijkste managementcompetenties aan het worden op alle niveaus in de organisatie. Natuurlijk moet er geselecteerd worden in een interview. Steeds meer managers begrijpen echter dat in gesprekken met toptalent hun focus moet liggen op werven. Weinigen weten dat de echt goede kandidaten op een complete andere manier aangesproken moeten worden dan gewoon goede kandidaten.
Het gevecht om talent is heftiger dan het in jaren is geweest. In dit inspirerende boek lees je wanneer je alles wat een gewoon sollicitatiegesprek goed maakt terzijde moet schuiven en wat je moet doen als je zeker weet: deze topper moet hier komen werken. Dit boek geeft inzicht in hoe toptalent anders is en dus ook anders benaderd moet worden. Deze aansprekende boodschap wordt onderbouwd met jarenlange praktijkervaring.
Powerful
Patty McCord
Een boek dat is geschreven door Patty McCord over het personeelsbeleid bij Netflix. In dit boek kunt u lezen hoe innoverend Netflix omgaat met haar personeelsbeleid. Laat u inspireren en pas de adviezen waar mogelijk toe.
The Difference: When Good Enough isn’t Enough
Subir Chowdhury
In dit boek wordt haarfijn uitgelegd om de vaardigheden, loyaliteit en passie van mensen die deel uitmaken van de organisatie te koesteren.
Grouve Management BV is aangesloten bij het partnerprogramma van Amazon en ontvangt een kleine vergoeding voor aankopen die via onze links gedaan worden.